• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Samlingslån när utmätningsanmärkning försvinner?

Mrexcuse

Aktiv medlem
Poäng: 92
Blev medlem
28 Oktober 2019
Meddelanden
42
Mottagna reaktioner
25
Poäng
92
Hej!

Jag är sedan 2018 skuldfri från fogden och jag blir helt anmärkningsfri i Oktober 2021. (Har en utmätningsanmärkning som försvinner snart.) jag vill ta ett hopbakslån då jag vill betala av saker som jag och sambon tagit gemensamt och lite annat.

jag har just nu en UC score på 5,2, 1 anmärkning (försvinner i oktober) 340tn kr inkomst, 27tn underskott, 7 ff (3 ff efter att min anmärkning försvinner) och 2 blanco på 40tn respektive 60tn (som ska betalas av.)

Vet inte hur det kommer se ut efter att min sista anmärkning försvunnit men har läst runt lite här och om jag förstår det rätt är den ganska avgörande när den väl försvinner. Min fråga är egentligen hur stora mina chanser kan vara att ta ett hopbakslån när min utmätningsanmärkning försvinner? Kan någon ge mig lite råd och tips? Har väntat 3 år på denna dag och är otroligt nervös.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Krelf

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 817
Blev medlem
8 Oktober 2020
Meddelanden
2 205
Mottagna reaktioner
918
Poäng
817
Någon som skulle kunna ha något svar?
Det kommer du att få utan större problem.
Finns risk att betyget går upp lite när sista anmärkningen försvinner men bör vara lungt ändå.
Vänta du 1-2 månader till så kommer betyget bli bra igen ifall att det går upp när den försvinner
 

Mrexcuse

Aktiv medlem
Poäng: 92
Blev medlem
28 Oktober 2019
Meddelanden
42
Mottagna reaktioner
25
Poäng
92
Det kommer du att få utan större problem.
Finns risk att betyget går upp lite när sista anmärkningen försvinner men bör vara lungt ändå.
Vänta du 1-2 månader till så kommer betyget bli bra igen ifall att det går upp när den försvinner
Hur kommer det sig att den risken finns, att betyget går upp?
 

Krelf

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 817
Blev medlem
8 Oktober 2020
Meddelanden
2 205
Mottagna reaktioner
918
Poäng
817
Är nog lite just för att man inte ska söka lån igen direkt när anmärkningen försvinner så man inte sätter sig i en dåligt sits igen
 

Mrexcuse

Aktiv medlem
Poäng: 92
Blev medlem
28 Oktober 2019
Meddelanden
42
Mottagna reaktioner
25
Poäng
92
Är nog lite just för att man inte ska söka lån igen direkt när anmärkningen försvinner så man inte sätter sig i en dåligt sits igen
Logiskt. Blir ju också och fundera när min UC stått still på 5,3-5,2 sedan Maj och det har försvunnit 3 anmärkningar och flera ff tills nu.
 

Krelf

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 817
Blev medlem
8 Oktober 2020
Meddelanden
2 205
Mottagna reaktioner
918
Poäng
817
Logiskt. Blir ju också och fundera när min UC stått still på 5,3-5,2 sedan Maj och det har försvunnit 3 anmärkningar och flera ff tills nu.
Nog svårt att komma under 5 med utmätningsförsök är den värsta anmärkning man kan ha
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 668
Mottagna reaktioner
7 082
Poäng
4 807
Kolla ditt uc betyg när anmärkningen försvunnit, har betyget försämrats, avvakta nån månad och sök sen. Är betyget oförändrat eller rentav förbättrats, sök på Lendo. Ponera att betyget förbli oförändrat eller försämrats ngt, du kommer ändå få erbjudanden. Ange att du söker samlingslån.
 

Lybb

Viktig medlem
Poäng: 52
Blev medlem
2 April 2014
Meddelanden
52
Mottagna reaktioner
17
Poäng
52
Satt i en liknande situation i augusti när min sista anmärkning försvann….betyget sjönk från ca 7 till 0,6 dagen efter anmärkningen försvann.
 

Sevir87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
18 Februari 2021
Meddelanden
1 969
Mottagna reaktioner
988
Poäng
787
Är nog lite just för att man inte ska söka lån igen direkt när anmärkningen försvinner så man inte sätter sig i en dåligt sits igen
Mitt betyg sjunker alltid när mina anmärkningar försvinner. Återstår att se om mitt betyg går upp när den sista faller i mars.

Nog svårt att komma under 5 med utmätningsförsök är den värsta anmärkning man kan ha
Jag ligger f.n på 4.7
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp